Backgrounds & Heart Backgrounds
-->

patut kecian ke x..

sbnrnye,,td,,ms aku odw blik ke rumah lps merayap2 kt mydin mencari keperluan,,
aku nampakla 3 org laki nie,,
jalan kaki,,
agak2 1.5km dr umah aku
sorang dr die,,bwk beg plastik putih...
mule2 aku ingt mamat indon,,,
tp upenye aku salah...
rupenye dieorg tu,,banduan yang dibebaskan hari ini..
ni la pertama kali aku tgk bnduan bru dibebaskan btl2 dr penjara selama aku duk kt cini....
lame aku tgk dieorg..
kesian tibe2 dtg dlm diri..
berjalan kaki taktahu arah tju....
nk blik pd family,,taktahu penerimaan mcmane..
sudahnya,,ikut jelah kaki..
pernah dulu,,sorang nie,,bru je bebas,,tp keesokkannye,ayah aku jumpe die kt pejabat pra bebas banduan..
bile tnye2,,die ckp,,taktahu nk pg mane...
family x terima...
so kerjalah die kt pejabat tu sbgai kleaner..
bile pk2 blik,,
mcmane la dieorg2 nie nk spenuhnya berubah kalau lgsg x diberi peluang..
lgsg x diterima masyarakat..
mmg perlu kite curiga pada dieorg..tp perlu jgk kite bg ruang pd mereka supaya mereka btl2 bersih..
kalau x diterima,,98% dieorg akan blik ke jalan lama...
mana lg mereka ni nk pergi kalau masyarakat x terima mereka.....



No comments:

Post a Comment