Backgrounds & Heart Backgrounds
-->

it leaves an impact on me

JUST THE WAY YOU ARE
**thanks for the song.i really appreciate it**
smiling alone when i heard this song


yakinlah aku menjemputmu

teringat selalu wajah kekasihku
saat ku menuai lagu 
coba engkau dengarkan
ku tuaikan nada lirik lagu sederhana
ku ceritakan kisah tentang kita

peluklah tubuhku bila engkau rapuh
saat kau mulai terjatuh
aku datang menyelamatkanmu
ini surga kit
tiada yang menguasainya
tempa kita bersandar dan bertakhta

tenang sayang, ku pasti akan datang
yakinlah aku menjemputmu
peluk tubuhku, matilah di pelukanku
biar seluruh jagatraya tahu
kau milikku

tenang sayang, ku tepati janjiku
kerna kau wanita terhebat
jangan menangis,hapus airmatamu
yakinkan ku tetap milikmu

 **since from the first time he gave me this song until now...still crying whenever i heard it...**
tenang sayang 
ku sambut engkau datang 
ku yakin engkau menjemputku 
peluk tubuhku 
matilah dipelukanku 
biar seluruh jagat raya tahu 
 KAU MILIKKU
 

the truth

mahuku dan pemberianmu

aku memohon diberi KEKUATAN
dan Allah memberi aku UJIAN agar aku menjadi lebih kuat

aku memohon kKEBIJAKSANAAN
dan Allah memberi aku MASALAH untuk aku selesaikan

aku memohon KEKAYAAN
dan Allah memberi aku KESIHATAN,RUANG, dan PELUANG

aku memohon KEBERANIAN
dan Allah memberi RINTANGAN dan DUGAAN untuk aku lalui

aku memohon CINTA
dan Allah memberi aku peluang untuk MENGENALI insan - insan yang memerlukan

saya memohon KELEBIHAN
dan Allah memberi KEKURANGAN untuk aku menyedari kelebihan yang ada

aku tidak menerima apa yang aku minta,,
tetapi....
Allah memberikan aku apa yang aku perlukan
kerana apa yang aku perlukan adalah lebih baik dari apa yang aku mahu

another halfway


from the past to the future
walking slowly carefully to avoid same mistake twice......
;) 

exam exam exam exam....



cepat2la hbs exam....
counting days to finish all the paper.....

  edu 3108  
  pkb3107  
  pkb3108  
  pjm3110  
   ele 3102  
dem dem dem dem dem dem~~~~

be strong!!dont give up..

fight for it..im sure you dont want to lose it.........
~Bila ada yang sayang, jangan lukai hatinya~~Bila ada yang cinta, jangan kamu titiskan airmatanya~
 
~Bila ada yang menanti, pastikan kamu kembali~
~Bila ada yang setia, lakukan yang sama~
~Bila dia pergi, pergilah kejar selagi merasa dia bererti~
~Kerana bila dia tiada di sisi, kamu akan sunyi dan sepi~





salah ke aku kalau muke aku garang?
salah ke aku kalau aku mmg diam?
salah ke aku bile aku serius?
salah ke aku bile mereka x bmanja dgn aku?
slaah ke aku bile x semesra mereka?
salah ke aku...
knpe nk dibndg2 aku dgn org..
aku mmg begini...

aku bukan jahat bile muke aku garang
aku bukan jahat bile aku diam
aku tak buat ape2 salah bile aku serius
aku bukan x nk bermesra,,aku cube..
aku telah cube...tp aku baru mampu setakat nie..
x mapu lg nk jd semesra mereka...
sedaya upaya aku tahan tak bagi manik2 halus ni jatuh..
tp kata2 mu bermain - main dalam kepala aku....
terasa kecil..terasa rendah diri...
ya,,
aku bkn mcm mereka...
tp aku jga sayang mereka...
sedarkah dirimu betapa sukar untuk aku berbual mesra dgn org lain??
sedar x betapa aku mencari kata dan bahan?
sedarkah aku berusaha keras untuk tidak kekok??
mesti x kan..
kau cume nampak ape yg ade pd org lain..
kau tak pernah tgk ape yg aku ade...
kau x pernah nampak.............aku....
mgkin itu hakikatnya..........

ya allah..bukakanlah pintu hatinya,,aku menyayanginya ya allah...sepenuh hati aku...berila aku kebahagiann yang kekal ya allah....satukanlh hati kami antara satu sama lain,,kukuh dan teguhkanlh iktn yg telah kami bina ini ya allah...jgn kau palingkan hati kami lg....aku mohon ya allah.......dengarla permintaan hambamu ini ya allah.......amin..
manik halus berguguran dari tubir matamu disaat kata itu dilafaz..aku kelu,,aku tidak tahu sebegitu reaksimu,..sesaat aku terkesima,merasakan keluhuran dan keikhlasan...
langsung tidak mencuba mempertahankan..
menrima segala yang ku perkatakan...
menyerah kerana tidak mahu melihat aku terluka dan menangis....


saat itu,,aku rasa diperlukan =)
terima kasih........
seperti anak kecil,,teresak menceritakan sesuatu,,tidak jelas butir bicara...dihamburkan semua rasa yang terbuku dihati..


ya!aku sudah tidak tahan lagi..tidak mampu untuk terusan bersabar...aku tidak setabah dan sekuat dulu..
aku rebah di dada malam..menyaksikan segalanya berubah...terus menerus aku menyalahkan,,menyatakan ketidakpuasan hati..langsung tidak memberi ruang dan peluang.....

aku tekad..semuanya pasti terjawab........
bilelah semua ni nak habis....
lepas satu satu..
cepat2la abis semua2....
nak rehat..
betul2 rehat..
tolonglah....
trmenung bersendirian di birai jendela..
menatap gelap malam yang hening..
sehening bingkisan hati..
mencari sinar rembulan,
mengharap hati turut dihiasi butiran bintang2 begemerlapan..
yang mampu membuat seulas bibir tersenyum riang..
sedang aku,,berbicara tentang soal hati...
mengharap semuanya kembali seperti dulu..
aku rindu!
ya..aku rindu,,aku pasti perkara itu..
aku tidak mahu berkongsi,
tidak mahu dipandang sepi..
aku akur,,
aku bukan siapa2 untuk mengubah semuanya..
segalanya berjalan mengikut hukum karma..
cume aku ...perlu memahaminya...
mampukah aku..
berdayakah aku....
ape yg awk nk sbnrnya..puas sy mencari,,tp sy x dt2..kejap2 awk ok..kejap2 awk mcm org asing..kejap2 lg,,awk x stabil..
sy mkn x phm dgn awk..
cume ckp ape yg awk nk...
berterus terang tu kan lg bek dr awk buat mcm ni...
skt ht kdg2,,tp,,bile kngkan semua2,,sy biarkan aje..
awk buat sy tertanya2...
tolongla ckp..ape sebenarnya awk nk,.....
semoga esok berlalu dengan baik...
amin...
terima kasih awk..
even x sama mcm dulu,,
tp sekurang2nya ade..

dear ANF,,

sy x suke bile org ckp2 psl awk....=(
knape diorg trus2 cite sal awk depan sy?
mcm baik betul dgn awk..
sy x suke.!!!..
tp tu bkn hak sy..sy bukan makayah awk....

dear NSS,,
awk pun same...
sy rase tersisih..=(
sy nk awk mcm dulu..
kite mcm dulu2...


terasa diri semakin lemah
jauh berbeza dari dulu..
aku mahu menjadi kuat seperti dahulu....
aku mahu..
bkn seperti ini....

melihat gelagat manusia,,
membuatkan aku terlupa mengenai kehidupan,,
berharap semuanya akan menjadi seindah lukisan,,
setenang air,,
sedamai hening pagi...
terlena dalam damai yang kucipta,,
terleka dengan angan yang takkugapai..
tersentak dengan kejadian,,
aku tersedar..
jauh anganku membawa aku pergi..
membuat aku terawang - awang dalam bahagia 
sehingga memakan diri..
asih lagi ku mngharap..
khilafku dapat dibaiki...
moga hitam yang kulakar dapat kujadikan putih..
namun,,mana mungkin putih dapat menutp hitam...
satu persatu kembali terimbas..
terdetik dihati "kalaulah"
satu perkataan yg sering digunakan oleh insan..
khilaf yg merubah hidupku..
memori yg menguasai hidupku kini...
aku x terdaya..
aku mahu mengubahnya..
walau ku tahu,,masa takkan mampu kuputar...
memohon kekuatan..
meneruskan kehidupan dengan meredhakan semuanya..
namun,,makin ku inignlupakan,,makin semuanya menhipit dada....
oh angin....
sampaikanlah semua ini padaNYA...
aku mohon duhai angin....
aku merinduNYA...................
menitik dan menitik lg...
terus2an jatuh...
kealpaan,,kelalaian,,kekhilafan yg membuat aku terpana
sukar untuk bangkit..
benar,,
aku lemah..
aku x terdaya..
semangatku luntur,,
terbang melayang entah kemana...

ku merenung langit..
ku lihat kelam
walaupun bertaburan permata2 kecil bertaburan diatas..
sedikit pun tidak mampu menhiburkan aku..

ku lihat alam...
seolah2 memerliku..
kicauan burung seolah menghukumku..
pukulan air seolah marah dengan ku...

aku khilaf
aku silap
aku lumpuh
x terdaya aku menggapai semangat yang terbang menjauh...

kini,,aku mencari damai...
sekiranya ini yang terbaik,,
ikhlaskan hatiku dengan semua yang aku tempuhi akibat dari kealpaan,kelekaan dan juga kelalaian aku.......
dont promise if you cant make it..
lau da tau x leh wat,,jgn janji..
mjadi mkin serik untuk mempercayai janji
damai..............hadirlah...

tenang.......kembalilah...
angin malam sepoi mencium pipi..
jiwa gelisah menggangu rasa..
gundah dan resah bermaharajalela..
semua rasa bercampur aduk..
mjdikan hati bergaul rasa..
sayu,sebak,sedih,geram,marah,segalanya sebati...
membuatkan aku hilang arah............
kenapa aku msh rase mcm ni even da lame?
perasaan,,pergilah sejauh mgkin...
buangla semua rasa..
tolongla..
aku rela kalau ingtan aku terhadapnya ditarik....
bkn mudah bila selalu terserempak..
aku tak mahu..
x mahu...!
pejam celik pejam celik,,da dekat tiga tahun....
aku jatuh,aku bangun,aku berjalan aku berlari,,,
sekejap sgt ms berlalu....
lg 25 hari,,da dkt tiga tahun......
semoga apa yang aku ade hari nie,,kekal untuk selama2nya
aku bahagia dengan apa yang aku ada sekarang ya Allah...

**gerakkanlah hati ak untuk memilih yang terbaik dalam hidup ini....sekiranya apa yang kau aturkan nie,,x seperti pilihanku,,kau ikhlaskan dan redhakanlah aku ya allah...amin...**
"You SAY IT Best,,when You SAY NOTHING at all"
xleh tlg dalam pelupa.....
now i forget my phone...
haisy....
thanks because made me smile!!


sometimes,simple thing will bring u significant,smile n happines......................

trust

just trust
there's a reason people comes and goes into other people life's
so,what will you lose with some faith and trust.....
if one day you feel like crying...
dont be shy to call me..
i dont promise that i will make you laugh.....
but....
i can cry with you.....

if one day you want run away....
dont be afraid to call me..
i dont promise toask you stop.....
but...
i can run with you.....

if one day you dont want to listen to anyone...
call me...
i promise to be there for you...
and...
i promise to be very quiet

if one day you call me....
and there is no answer,,
please come quick to see me...
perhaps i NEED you.....
seorang hamba Allah pernah menyampaikan......

"sungguhpun kau dengan si dia di dunia ni,,belum tentu si dia itu jodohmu....jodohmu yg sebenar adalah semasa di akhirat..mungkin bukan suami mu,mungkin jua bukan temanmu,,tetapi lelaki yg bnar2 ikhlas terhadapmu semasa hayatmu"

membuat aku merenung sejenak....betul ka?

kenapa aku menangis.................

Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.


Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"

Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦"


Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?"

"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."


Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.


"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."

~.......aku menangis kerana ini cara aku meluahkan perasaanku.......~

M,tengs sbb awk slalu fhm n ade bile miza nangis...n awk x penah pndam sume dlm ht sme slah miza...

entri pendek

                        tkenangkan seorang sahabat yang makin pelik perangainya...

you...

hurting myself in order to satisfy people in the situation
i put that blame on me
just want to make you smile
because i dont want you sad
because i dont want you mad
eventhough it is not my fault...
i know..maybe i worried too much
but i hate see u in pain
my heart hurt........
cant bear to see it,to hear it..
just to make you smile..
i hurt myself silently.........
i dont mind........
because i love you........
i dont want to loose you...

weird

its weird how you go from strangers
to being a friend
to being more than friend
to being practically strangers again
and...
it all happens to fast.....
the past is weary and gone for a long time
let go of the past
maybe this is time to grasp all the new opportunities that come in my way



because me is just like me......

semalam.....masa depanku

sejarah semalam membuatkan aku memikirkan nasib masa hadapan...
semoga hari ini mampu menabahkan hati aku dalam menempuhi kejadian akan datang......
aku reda dengan semua yang terjadi......
walaupun aku tak tahu apa sebenarnya aku lakukan pada mereka sehingga keadaan membuatkan aku tersepit dalam berjuang menggapai masa depan yang aku impikan....

kuda putih

firsttime naek kuda..
honestly gabra smpai ketaq...
papepun,pengalaman yang sangat best n bermakna..

to cikgu paiza:
tengs coz bg kteorg main dgn kuda cgu...
nt2 mau naik kuda lg k cikgu=D

check it out.....














mr F

mr F...
saya ada lagu untuk awak...
harap awak dgr...
terima kaseh sbb slalu ada..........
awak abg yg baik!!=D

andai awak tahu......

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marahmemang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyakdia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih menganggap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degildia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan. Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

sumber sy:sini=)

hate

hate being stuck in this place...

._."

masalah lupe yang kronik -.-""

ade sesape leyh tlg??
mcm lost...
tercari2 sesuatu..
tp x pasti apa yg dicari...

jeles dengan keadaan sekeliling..

just bcoz u know my name,what is my faveret colour,where i lives and study
it doesnt mean you know me
you dont even know what i feel..
what exactly i dream about in this life...
what i am chasing
what i really want
please...
dont overeact like you know me very well...

n..even you already know me years ago....
sume tu cite lame ok..
x payah nk pretend baik..
amek2 berat...
tnye2 khabar
pretend da brubah what so ever..
fact till a fact..
x mgkin fakta tu leyh brubh jd auta..
n..
x payah nk nsht2 org bagai..
kau pun bknnye baik sgt pun...
berlagak mcm je kot...
sudahla....
aku x nk ckp kasar kt cinie..
da menggunakan bahasa sehabis baik....
tlg jgn bg aku menggunakan bahasa yang teruk!



.the simpliest way sometimes will drive us to hapi]piest life.

sesat-jalan-menjelma

sesat dalam terang....
mencari jalan dalam cahaya....
mengharap sinar datang menjelma
be strong..
sume ni kejap je..
be yourselves....
dont afraid for losing..
it might have some certain reasons why they cant keep still in your future...
trust on them
dont be so prejudice
bla bla bla...

sume nie cume kata2..
apa aku mampu buat mcm sume kata2 nie..
aku pun tatau.....
apa yg aku yakin aku mampu...
aku berdoa agar semua ni baek2 saja....
amin.....

**bile dgr lagu pujaan hati n yakinlah aku menjemputmu buat air mata aku menitik-nitik.....

biul

terasa kepala makin biul dek kerana esaimen yang x gerak2..
Ada harap di tengah ketidakpastian
Ada suka di tengah kegundahan
Ada rindu di tengah kebencian

sakit2?

rela sakit gg dan sakit2 lain dari sakit ht...

apakah...

patutkah aku terus berdiri.............
atau melangkah pergi.....
mengaku kalah pada semua yg aku pertahankan selama nie......
..........
........
........
..........
suluhkan aku jalan ya allah...
berikan aku petunjukmu ya rabbi..
agar aku tidak memilih jalan yang salah......
amin,,,,,

>?!#$%**^$%?

aku x phm dengan kaum pompuan..
even aku sendiri pun perempuan,,,
knape sggup nk rosakkan kebahgiaan org len??
ape perasaan ko kalu aku wat mcm tu kt ko??
aku x phm..
btul2 x phm..
aku x kenal ko..
nk wat salah dgn ko,,
apatah lg...
aku tatau  nape ko wat mcm nie..
aku x kacau ko,,jgnla kacau aku...
aku x ganggu ketenangan hidup ko..
jgn serabutkan pale otak aku...

aku tau aku ni bendul,,aku ni slow..
tp aku x bodoh...

oh lelaki,,
aku lg la x phm korang...
ape sbnryna korang nk dr pompian??
cntik?kurus?
hot?vogue?
hati budi? kepercayaan?
jujur?
urgHHH!!!
ape??
korang mintak pompuan setia,jujur,percaya..
tp korang??(even x semua)
aku tatau ape yg korang nk sbnrnya...
kalu kesetiaan yg korang cri,,nape korang sendiri x setia...
kalau kejujuran yang korang pandang,,,
nape ko x leh jujur??
n,,,
kalau cntik,hot n vogue yg ko cri,,just go ahead....
da pasti tu bkn aku...

ko pnah ckp,,pompuan sume same..
penipu..
skrg aku nk tnye ko..
sape skrg yg melayn?
sape skrg yg menipu??
sape yg sorok mcm2??
sape??

ko da besar..ko pkla sendiri kenape aku jd mcm nie.....

**even x semua laki mcm tu..tp susa sgt nk cri laki yg btul2 ikhlas dengan perempuan....**
***sorry to yg x berkenaan***

counting??

2 years 6 months 3 days passed by..................
another 2 years 4 months 27 days to go...
and another sometime...
4 me to be a teacher...


**yeah!!i want to be a good teacher..so a little challange wont let me down**

tugasan 4

1.Dengan bantuan rajah berlabel, huraikan bahagian berikut yang membentuk system kardiovaskular.
               JANTUNG
               DARAH
               SALUR DARAH

2.Lukis rajah jantung dan huraikan bahagian berikut.
              Atrium
              Ventrikel
              Septuma
              Arteri pulmonari
              Vena pulmonari
              Injap semilunar
              Injap atrioventrikular
              Vena kava
              Aorta

3.Dengan bantuan carta alir, huraikan sistem peredaran berikut:
             Pulmonari
             Sistemik
4.Dengan bantuan carta alir, huraikan tentang kitaran kardiak.
5.Huraikan berkaitan dengan bunyi jantung iaitu ‘lup-dup’.
6.Lukiskan rajah berlabel:
              Arteri
              Vena
              Kapilar
7.Terangkan fungsi salur darah di atas.
8.Dengan bantuan rajah berlabel, huraikan tentang:
         Sel darah merah
         Sel darah putih
         Platelet
9.Terangkan fungsi sel darah di atas.
10.Huraikan proses pembentukkan sel darah(hematopoisis).

...

hari demi hari berlalu cmtu je..
maknanye,,cuti pun,, mkn dekat..
suppose org gembira bila cuti..
ntah nape..
rase berat sgt nk blik..
x de ht lgsg!!
sume da x mcm dulu..
lau dulu,,x cuti pun nk blik...
every weekend..
tp skrg..
almost month...
masih bertapa di kl....

**nak keadaan balik mcm dulu blik..**

tugasan 3

credit : all G.4's


Soalan 1: Terangkan maksud sistem otot

Soalan 2: Jelaskan maksud otot dan dengan bantuan rajah berlabel,senaraikan bahagian yang terdapat pada keratan otot rangka manusia.

Soalan 3: Senaraikan jenis otot yang terdapat pada tubuh badan manusia.

Soalan 4: Dengan bantuan rajah berlabel,huraikan tentang
a.                                           a) Otot aksial
b.                                          b)Otot apendikular
Soalan 5:Huraikan fungsi otot

Soalan 6: Dengan bantuan rajah berlabel,huraikan ciri-ciri:
a.                                            a)   Otot rangka
b.                                            b)   Otot licin
c.                                             c)   Otot jantung
Soalan 7: Huraikan ciri-ciri otot rangka yang membolehkan pergerakan berlaku.

Soalan 8: Jelaskan kesan penuaan terhadap sistem otot.

Soalan 9: Terangkan kepentingan pengetahuan berkaitan dengan sistem otot kepada guru Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

dearest miza....................



sy tamo sume ni jd..
urgh..
pas satu2..
napela sume ni nk jd skrg??
some times..i really love be the eldest..
but most of times,,i hate it..
n yet,,npe sume ni jd serentak?
ok,,sy tau,,sy spesis yg lambat pikap..
tp sy rase,,sy bknla bodoh smpi x phm ape yg jd....
sy da cukup besar untuk phm ape yg terjadi..
sy da tatau ape nk jd lepas nie,,
kdg2 rase mcm nk quit je maktab..
duk uma...
mungkin sume ni xkan terjadi kan??
skg,,aku tatau da nk pcye sape...
rase mcm die xkan wat bnda mcm tu,,
tp x kan mereka mahu tipu..
n  mgkin mereka nampak....
damn!
i just need way to get out of this nonsense things...!!!
trase berat sgt pikul tggjwb nie......

kwn2....
sy mmg tatau nk wat keputusan ape..
bg keptusan ape..
sy mmg x pandai buat keputusan....
bgla sy masa untuk pk..
sy harap sy jd sorang yg lebih berpendirian..o might be more tegas?
sy tamo jd lembut ht lg..
tp nk wat mcmane..
ni la sy kan...
tepulangla kamu semua mahu terima atau tidak...
bkn x pnah sy cbe ubah..
tp x boleh..
yes!sy nampak grg..n many people said sy nampak grg,tegas,etc..
but deep in my heart,,sy kontra dr ape yg kamu semua tgk..

only if there is someone who can feel what exactly i feel right now.....


-.-""

sgt x suke keadaan skrg!huh...
nk blik ms dulu2....

saat ni,,cume nk ade kwn2 dulu..
guys,,i really miss u alot...




saat2 terakhir kami masih bersama.sp's girl...

**ms kck2 tingin nk jd org besau..bile da besau...keadaan x seindah yang dibayangkan....**

tersepit

ape yg ptt aku buat...
ikut kata hati atau pk pnjg demi ms depan...
napela susa sgt nk wat keputusan..
come on miza..
pttnye ms mcm nie,,ko da tau ape yg ptt ko wat..
da tau buat keputusan....
bkn biarkan je ape yg nk jadi..

**sy cume mahu buat satu keputusan yang tadop sesape yg akan kecik hati.....

mr A

incik A..
sy tau niat awk ikhlas..
sy x berniat pun mrh awk..
o bndg dgn sesape pun
mbe dat time,,terkejut,
x stbil..
u knoe what..
sy mintak maaf ea..
sy bkn nk bngkg awak o pape..
it just i really need time to change my self...
i cant change it drastically..

i dont want change because of anyone else..
i want change because it come from the deep inside my heart...
sorry....
jgn mara2 ea awk....
t kene jual.....=)

dan,...akhirnya...

i finished it!!

anatomi

dalam bilik,,sorang2...
yyes!!!
anatomi da siap!!
hahahaha
leyh rilek da...

tibe2..
ain msk blik,,,
n ckp....
plasma membrane kene lukis jgk...
homeostasis mgkin kene jgk wat...
n...
miza,,ko nak tau x satu brite...
setiap lukisan,,nk satu pg..
lau x,,tamau time..

mak ai..
terkedu aku dgau...
urgh!!
semua sekali salah...
kene wat balik..
setelah ku sangka semua sekali siap n menepati kehendak soalan....
n plg best..
tisu2 yg aku lukis balik mcm ape tu,,
die x nak!!
wat penat je..

aku lukis la segala bnda kecik2..
sekali nk satu page satu lukisan...
adoi..
mcm la terer beno lukis smpi nk satu pg..
hmmm..

"i x tau mcmane u nak cri,,i taktau mane u nk cri buku,,elaun x msk lg,duit x de,,bkn mslh i,,yg i nk,,buku da ade mggu dpan..u jgn slin slide i,ape yg i tayang sume salah,,yg i sebut sume btul.."
sebut laju cm roket,,mane nk tgkp..adoi...dugaan2...
seme pun u x peduli..mane i nk cri duit time sesak2 ginie?mane i nk dpt blaja lau u ajau mcm tu..
boleh x lau i pun x peduli gak lau u nk wat ape??
*mood spoil giler n tgh berpkran jht*
hahaha

p/s:kuatkan semangat..tingkatkan kesabaran..
demi anak bangsa..
akan aku tabahkan hati agar menjadi seorang pendidik yang cemerlang!
**positif**-.-""

restless

i really3 need a rest..
oh anatomi
oh fisiologi..
tomorrow we will meet again....
enough 4 today..
cant take it anymore....
grrr...